Alla inlägg under januari 2015

Av miss m - 15 januari 2015 15:41

Nu hade jag tänkt skriva några bra stretch övningar som man kan utföra hemma och om man vill gå ner i split/spagat.


1. sätt dig på knä fast med vadbenet bredvid låren istället för på varandra. Lägg sedan magen på golvet och stretch ut inerlårsmusklerna.


2. Sätt dig med rumpan mot en stor tom vägg och lägg dig på rygg. Sätt föterna rakt upp mot taket med stöd av vägen.

Öppna sen benen så att dom bara faller ner som om du satt i split, fast upp och ner.


3. sitt med benen i sidan och luta åt höger/ vänster. Raka ben, en arm på benet och den andra över örat.


4. sitt med fotsulorna ihop och luta över med kroppen. Försök pressa knäna mot golvet och tänk på att magen ska ner, inte bara huvudet.


Detta är bara några vanliga stretch övningar som man kan göra hemma.


1. Sitt med benen rakt fram och luta över. Benen ska vara spikraka och försök att ha så rak rygg som möjligt.


2.  Stretcha fötterna genom att flexa och pointa. Flex=tårna ska peka upp mot taket. Pointa=Nudda golvet med tårna.


Hoppas att ni gillade inlägget!

     



Av miss m - 15 januari 2015 15:30

Jordgubbar. Så himla gott men varför heter det då jord-gubbar. Några gubbar med jord låter ju inte särskilt gott. Men jordgubbar och grädde eller glas, super gott!


Jag tar vitamin B för jag är så sjukt trött och mår väldigt dåligt av det. Dels för att det är så mörkt den här årstiden och att jag blir tonåring detta året.


Idag så hade vi ett prov på nederländerna och jag fick 8/9 rätt.

Efter skolan gick jag ner till Coop och köpte presenter till en vän som heter Sofia och hon ska ha skridskokalas på Lördag och det ska bli jätte kul.



Av miss m - 13 januari 2015 17:32

Hej!

Ni kan inte fatta vad tung min skolväska var när jag gick hem! Asså ton med böcker att släpa hem. Plus en svintung gympa påse. Aja nog om tråkigheter.


Jag kanske ska börja att dansa i tåspettsskor en kvart efter min vanliga lektion med min danslärare och det ska bli så galet kul att testa och jag super glad   

Här är en bild.

  


OK, inte så långt inlägg med bättre än inget! Hejdå!

Dans · Skola
Av miss m - 11 januari 2015 16:26

Hejsan!

Här kommer lite mer fakta om mitt lilla marsvin Molly.


Favomat: En blandning från Vitakraft och Hö, hon älskar hö och äter jätte mycket vilket är jätte bra!

Favogodis: Sticks mix ifrån LoLo Pets.

Favofrukt/grönsak: Gurka, sallad och brocolli

Favolek: springa genom tunlar.

Favosysselsätning: Vara ute i solen och äta gräs.

Född: 18 februari (mina föreldrars bröllopsdag =)


Jag kommer inte på så mycket mer just nu men kommentera om ni undrar något! Nu ska jag gå och spela uno med min bror. Sen ska jag måla naglarna mörkröda.

Hejdå!



Djur · Helg
Av miss m - 8 januari 2015 18:09

Hejsan!

Idag har jag spelat dataspel med min bror och löjlat mig. I sommar ska vi åka till antingen Grekland eller Portugal och fira min pappa som fyller år då. Det kommer nog att bli Grekland tror jag men vart vi än åker kommer det att bli super duper kul!! 

Favo tuggumi: Lakrits.

Jag ÄLSKAR lakrist godis och allt som har med lakrist att göra och nu så köpte jag extras tuggumi den smaken. Såå himla gott men när jag är typ på stan så tuggar jag absolut inte med öppen mun för jag vet många som inte gillar lakrits. Dessutom är det inte särskilt trevligt när någon annan tuggar med vid öppen mun tycker jag.


Project Runway är det bästa "skräpprogramet" som någonsin funnits. Jag är kreativ och älskar att pyssla och göra saker så jag får mycket ideer från programmet som jag tar mded mig till syslöjden.

Förresten har jag inte sagt något om mina betyg fast jäg är nöjd av dom.  Lägsta C. Högsta A. Ingen av våra lärare ville sätta ut ett A för dom vill helldre höja dom till denna terminen så jag var den enda av alla i min årskurs som fick ett A. Och det var just i sljöd.


Jag hade en jätte snygg outfit på mig idag. Nästan allting är från Cubus. En vit tröja med spetsärm från Cubus. Svarta jeans från C. en vinröd kofta från C. Ett lite större halsband ifrån Ur o Penn.

Första dagen i skolan var precis som vilken annan skoldag som helst. Dessutom gick jag till tandläkaren (själv) tio över nio. Men klockan blev tjugo över, halv, och först tjugo I fick jag komma in. Snacka om att slösa rasten. Första hade jag fem mm i överbett, nu har jag 1 mm i överbett. På typ 8 månader.


Här är en bild från mina kusiners pool som vi ofta hade kul i:

   

Ha det bra så hörs vi!!   

Av miss m - 7 januari 2015 17:47

Hejsan!

Har ni djur?

Vilka djuraffärer brukar ni gå till då?

Jag har ju fyra djur och får åka till en djuraffär ganska ofta för att ha allt jag behöver.

Popisarna i våran familj är nog Grizzly Zoo, Ankarets Zoo och granngården.


Jag vill att det ska snöaaaaaaaaa istället för att slaskaaaaaaaaa och regnaaaaaaaaaaa!! Jag är så sjukt trött på detta vädret, särskilt när man kan tänka tillbaka när vi senast var i sydafrika (i februari förra året) och jämföra.

Jag kan inte direkt veta precis vad mina två kaniner tänker men man fattar ju attt dom heller inte vill gå ut i det här vädret (vem vill ??)

Förresten är dom utekaniner vilket jag tycker alla kaniner ska vara. Jag menar att kaninen kommer väl från haren och den kan ju bo uppe i fjällen och dessutom har jag sett olika harar hemma hoss oss.

Bara lägg in massor med hö och halm så klarar dom sig galant. Men glöm förståss inte att kolla så att vattnet inte fryser och att bara allmänt titta till dom ofta. Nog om det här nu.


Är ni nöjda med era julklappar? Jag är super nöjd, jag fick massor med saker som jag önskade mig jätte mycket, men också lite surpriser! =)

Måste lägga mig tidigt nu när det är skola imorgon. Men jag har en känsla av att det inte kommer att bli så tidigt (vilket det aldrig blir)


Sov Gott så hörs vi sen, Hejsvejs!!



Av miss m - 6 januari 2015 19:17

Hej!

Djurtestat smink suger och många märken testar på djur.

Här är en länk till Therese Lindgrens video om hur det ligger till med allt det där, och hon har så rätt.


https://www.youtube.com/watch?v=nOdRNosqZOE


Här är några länkar till sidor som har listat upp vilka märken som testar på djur och dom märken som inte testar på djur.

http://www.forskautandjurforsok.se/djurforsok/exempel-pa-djurforsok/kosmetikatester/lista-kosmetika-inte-djurtestats.php


http://www.stylesearch.se/makeup/lista-pa-djurtestat-smink


https://eleven.se/ej-djurtestade-p95.html


Hoppas att ni gillade inlägget, Sov Gott!


Av miss m - 6 januari 2015 16:07

jösses, det var ett tag sen jag skrev. Det blev riktigt hektisgt med alla prov innan jul och allt julstök att jag inte han med, men nu slipper ni mig inte. ville bara skriva ett inlägg om att jag inte glömt bloggen någon sekund. Men till råga på allt tappade jag bort lappen med lösenordet men idag städade jag rummet (behövdes 100%) o då hittade jag lappen!

   Yippie!

Jag har blivit galen i aloe vera!! Min duschkräm är aloe vera youghurt, dricker aloe vera drycker hela tiden, och massa annat som jag inte kommer på just nu,   iriterande!!!

ha det bra så hörs vi!!

Presentation


Hej!
Jag är en glad tjej som kommer att skriva vad som händer i mitt liv, mode, skönhet, djur, dans och massor med annat roligt. Hoppas att du gillar bloggen!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Favorit aktivitet på sommaren?
 Hänga med vänner
 Sola
 Bada
 Resa
 Sporta
 Läsa
 Skriva
 Åka båt
 Pyssla med djur
 Något annat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards