Alla inlägg den 19 februari 2015

Av miss m - 19 februari 2015 17:15

  Hej alla fina   

Idag har vi inte gjort något särskilt mer än att vakna, äta frukost mm. Men sen så tog jag och mamma på oss springkläder och satte på kopplet på happy för sen sprang vi ca 3 km på en halvtimma. Det känns så skönt när man gjort det, så det var dagens träning med vatten och kvarg som återhämtning.

              


Efter det duschade jag och tvättade håret och lite andra skönhetsstaff, här är en bild på vad jag använde.:

        


Schampoo och balsam från VO5

Duscreme från Ldb

Body scrub och body lotion från Cést La Vie

Nagellacksborttagning från gripen

Hårinpackning från Garnier (kommer en rcension om den)

Fotcreme från Yves Rocher

Fotscrub från Yves Rocher

Dagkräm från Gunry (glömde den på bilden)

Fil

Nagelkit


Har precis kollat på alpint skid VM på tvn och Stina Nilsson kom två av tjejerna! Jätte bra!

Imon ska jag och min familj (om du undrar vart min pappa håller hus i och med att han aldrig är med när jag skriver att vi ska göra saker är för att han är nere i sydafrika för min farmor är riktigt sjuk så han är där nere och hjälper den sidan av familjen, tyvärr kunde man inte hoppa in i resväskan bara för dumma skolan)åka till mormor och morfar och laga tacos och sen åker vi nog hem och har fredagsmys hemma!   

   Vi hörs alla   


 


Av miss m - 19 februari 2015 09:24

Hej!

Idag ska jag inte åka någonstans! Idag ska vi vara hemma hela dan, hur härligt som helst! I detta inlägg hade jag tänkt tipsa er med några skönhets tips för bättre hy mm.


1. Detta tips tror jag alla vet om men det är det viktigaste! TVÄTTA ANSIKTET VARJE MORGON OCH KVÄLL MED VATTEN! Då får du bort skräp ur ögonen, eventuellt fett på hyn och har ett rent ansikte!


2. DRICK MASSA VATTEN! Att dricka vatten är inte bara bra för kroppen utan också för ditt hår och ansikte. Om du dricker mycket vatten kan det oxå hindra mörka ringar under ögonen!


3. På kvällen, när du tvättat ansiktet, kan du försiktigt dutta på vaselin på ögonfransarna. ABSOLUT INTE PÅ RÖTTERNA, för då täpper du till så att ögonfransarna inte växer någonting, utan applicera bara lite längst ut varje kväll, då dom kan bli fylligare av detta.


4. Ta ALLTID bort sminket NOGA VARJE KVÄLL! Om du inte gör det kan det leda till finnar och smutsig och fet hy.


5. Om du inte får bort mascaran som kanske har kladdat under nedre ögonfransarna kan du ta lite vaselin på en tops och lägg på huden. När du sen tar bort vaselinet följer mascaran med! Detta är väldigt effektivt!


6. Vill du skydda dina naglar från missfärgningar och vill att dom ska bli tjockar? Ta då alltid på ett baslack om du ska måla naglarna! Om du äter mycket frukt och grönsaker blir naglarna starckare. Använd en nagelkräm eller en handkräm som är bra för naglarna regelbundet för att håla dom återfuktade och fina.


7. När du sminkar dig och pudrar ansiktet, pudra då ögonfransarna oxå! Dom kommer då se fylligare ut när du applicerar mascara! När du lagt på mascara böj då  bak ögonfransarna med fingrarna och om du använder en ögonfrans böjare blås på den först med en hårtork för att få ännu mer böjda ögonfransar!


8. Om du vill ha mjukt hår så använd en olja som passar just dig! Oljor är bra för dom verkar på djupet och är inget feak!

Här är en länk till en tjej som heter Therese Lindgren som berättar om sina fyra favorit oljor! https://www.youtube.com/watch?v=oNyys_bbVtQ


Hoppas att du får användning från tipsen!

 

Presentation


Hej!
Jag är en glad tjej som kommer att skriva vad som händer i mitt liv, mode, skönhet, djur, dans och massor med annat roligt. Hoppas att du gillar bloggen!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Favorit aktivitet på sommaren?
 Hänga med vänner
 Sola
 Bada
 Resa
 Sporta
 Läsa
 Skriva
 Åka båt
 Pyssla med djur
 Något annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards