Alla inlägg under januari 2015

Av miss m - 31 januari 2015 09:49

Hej!

Idag ska jag och mamma och min bror åka skridskor i Uddevalla med min kompis Sofia och hennes mamma och det ska bli jätte kul! Just nu lagar mamma varm choklad och mackor som vi ska ha med oss.

Igår när jag kom hem hade jag jätte ont i huvudet och magen så jag gick och la mig o sov jätte länge och nu idag är allt puts veck! Såå skönt för ikväll ska jag på kalas hoss min kompis Wilma och imorgon kan jag visa vad jag ska ge henne. Det ska bli jätte kul!


I torsdags åkte jag till badhuset och simmade 14 längder, inte så långt men bättre än inget!

NU ska jag äta frukost (alldeles för tidigt) och sen åker vi. Just nu är marken bara lite lätt pudrad med snö men nu har det börjat snöa igen =)

Hoppas att ni gillade inlägget, Kram!!

 

Av miss m - 29 januari 2015 16:00

Hej!

Vad tycker du om kosmetika märket elf? Detta är ett billigt smink märke som bland annat har ica som återförsäljare där dom har "studio line" produkter för endast 45kr. Elf kommer ifrån USA men i England har dom oxå ett lager med produkter om du vill beställa på internet. Alla produkter finns inte i Englands lager men dom flesta.


Länk till webbshoppen: http://eyeslipsface.co.uk/


Fraktkostnaden från England är 42kr.

Det finns förstås andra sidor som säljer ifrån USA men då kostar frakten kanske mer. Elf har olika "linjer" med dyrare eller billigare produkter.


 

Detta är den billigaste serien.

 

Detta är studio line serien.


Hoppas att ni gillade inlägget!





Av miss m - 28 januari 2015 15:23

Hej!

Idag var det riktigt shit väder. Det var kallt men inte tillräckligt så att det skulle snöa utan istället regnar det hela tiden! Men så år det väl när man bor 70m från vattnet   

På torsdag är det inget träningspass för Linda (dansläraren) skulle på möte. Den här veckan blev det bara en danslektion när det brukar vara tre. Idag ska jag träna mycket och sen ska jag duscha och tvätta håret. Vill ni att jag ska lägga upp lite om min hårrutin samt min hårprodukter. Vi är inte riktigt säkra på vart vi ska åka i sommar men det blir säkert bra!





Av miss m - 27 januari 2015 17:28

Hej!

halv sju ska jag åka och dansa kl sju till åtta! Det ska bli jätte roligt! På torsdag eller fredag ska jag och mamma åka till göksäter och det är alltid kul där!

Jag har fullt upp den här veckan, mycket för att förbereda mig för alla nationella prov som kommer nästa vecka!

Minst tre grejor per dag!

 


Idag lånade jag en bok om grekland för vi ska ju dit i sommar!

 


Kort inlägg men bättre än inget, Hejdå!


Av miss m - 26 januari 2015 19:01

Nu hade jag tänkt ge er en länk till en hemmaträning video som är gjord med Wilma från wilmasbeauty!


https://www.youtube.com/watch?v=OFtz_D_siBg


Här är även några gymnastik videos från Wilma!


https://www.youtube.com/watch?v=t9lRfmXe5Gs


https://www.youtube.com/watch?v=pE73z8NDLYg


Kram på er!

Av miss m - 26 januari 2015 17:09

Tja!

Nu har jag pluggat religon, svenska, geografi och matte. Dessutom har vi engelska förhör men det skjuter jag lite på   

När jag skulle gå hem i dag från bussen (det är mer en en km från bussen hem) spöregnade det men då kom mamma och mötte mig på vägen med lilla Happy! Jag blev jätte glad! Snart bör vi nog kunna cykla till bussen, det går mycket snabbare och roligare träningsätt.

Jag kan inte fatta att på måndag och onsdag ska vi ha nationella prov i svenska nästa vecka. Vi måste ta med oss mellanmål för att orka med alla prov dom dagarna. Idag hade vi exprediment i kemin med kemiska reaktioner. Vi blandade bikarbonat med vinäger och eldade stålull. Det var faktiskt kul!


Vi skulle åka o kolla på sommarhems skolan ikväll kl halv sju men jag vill gå på linnéaskolan så vi kommer inte att åka in ikväll. Skönta att bara vara hemma!


Brukar du kolla mäst på youtube o kolla på videos som privatpersoner har gjort, eller brukar du läsa mäst bloggar! Kommentera gärna ditt svar! Själv är det nog videosrna som är populärast.

Funderar på att beställa några grejor från Yves Rocher eller spendera pengarna på elf eller dresslink. Får se vad jag gör men inget kommer att hända idag iallafall!


Åhh vad jag längtar till Syadafrika!!!! Alla vet ju om Nelson Mandela som satt i fängelse på en ö i sydafrika och när han blev utsläppt efter tjugo sju år blev han president, jella fall på den ön han satt på har jag varit på. Det var en stor ö utanför sydafriks huvudstad, Cape Town! Ungefär en tredjedel av ön ligger hus som dom som var "personal"  bodde i med sina familjer. Resten var betong rum och Lime Stone som fångarnna satt och hakade och när dom gjorde det förstör dom ögon o så blir dom blinda. Mat fick dom knappast inget! Ungefär en fjärdel av din frukost var deras mat för en dag!


Jaha nu har du fått reda på något du kanske inte visste!

Hejdå!

Av miss m - 25 januari 2015 17:13

Hej!

Idag åkte vi och hälsade på mormor och morfar och sen när vi kom hem så powerwalkade jag mer än två kilometer med våran lilla vovve på en halvtimma. nu unnar jag mig med blåbergskvarg och nypon och ingefärs te.

 


Imorgon slutar jag skolan sent men baletten är inställd för min danslärare ska på semester men hon kommer att ta igen lektionen någon annan gång istället för att sätta in en vikarie. Men just den här måndagen gör det inget för samma tid som baletten skulle ha varit är det informationsmöte på sommarhemsskolan som jag vill gå på. För en gång skull ganska passande.


Den här veckan ska jag testa den moderna dansen både på tisdag och torsdag. Dansen är jätte rolig! Vi dansar till den här låten:

 


Igår såg jag, mamma och min bror filmen Big Hero 6 och den var bättre än jag trodde. Vi kollade genom swefilmer på den.

Nu ska jag sätta näsan i geografi samt svenska läxan för att hinna med allt i veckan. Lyssar på Top Tracks in Sweden!

Trevlig Söndag kväll!











Av miss m - 24 januari 2015 20:45

Hejsan!

Nu hade jag tänkt tipsa om dofljus från märket "mainstays" som jag köpt på Rusta. Detta är stora doftljus i glasburkar som väger 566g. Dom är gjorda i USA och kostar bara 29kr! I och med att dom är stora kan man låta dom brinna ett tag och då doftar det jätte gott i hela rummet. Det är bra kvalite för att bara kosta trettio kronor! Dom är inte som yankee candles, men helt OK. Jag har dofterna "Lemon cake (gula)" och "Cherry blossom (rosa)".

 

 

 

Hoppas att ni gillade inlägget!


Presentation


Hej!
Jag är en glad tjej som kommer att skriva vad som händer i mitt liv, mode, skönhet, djur, dans och massor med annat roligt. Hoppas att du gillar bloggen!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Favorit aktivitet på sommaren?
 Hänga med vänner
 Sola
 Bada
 Resa
 Sporta
 Läsa
 Skriva
 Åka båt
 Pyssla med djur
 Något annat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards